crash and burn...

ackord, låtar och ackord... jo det kommer sakta men säket. en sak är säker, det är roligt att spela gitarr:D

det svåra är att flytta fingrarna, eller rättare sagt få fingrarna att lyda, hålla rätt och få det att låta bra... jag förstår mig inte på de svåra ackorde, men jag lär mig de rena än så länge
A sitter, E sitter, B sitter, F sitter(nästan) C sitter ochså:dD med:D hursom så kommer vi till Em, bm, cm, am, dm osv... klurigt! men det finns många låtar med rena ackord.. exempelvis Jolene med Dollyparton:D mycket bra låt förövrigt!

nää vad med? solen skiner, det blir nog en fin dag. :D jag ska nog tillbringa den med min häst tänkte jag, får bara se om marken tiinar lite mer, för hon har inga brodd och behöver nya skor(därav) inga broddhål i de gamla.. eller jo de finns men de e nedslitna, så broddne får inte plats liksom:D

jaha, ska ringa björn sen och se till att få boka en tid med honom om han hinner:D
såå vad mer? jobbat i helgen, bio igår med käraste och det blev sherlock holmes.. den var bra.. inte SUPER bra, men sevärd. :D
fick lite taimat i mig med:D mycket gott!

såå ha en bra måndag, gudar ska veta att dena dagen kommer gå i Lugnetstäcken... och wooohooo larmet har slutat låta i huvudet på mig:D wiiiooowioooowwwwiiiioooo:/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback