dagen då döden kom till dalen...

har inte vart på humör det sista, antagligen är det för att jag insett att naturen har sin gång och att man inte kan kontrollera allt.. dåliga saker som händer får en att minnas ALLA dåliga saker och för min del ganska många, iallfall döda saker... humm med det menar jag Embla... förstår inte varför den sorgen fortfarande inte lagt sig, helt ärligt så blir jag tårögd av att tänka på det än.. sörjer henne än.. kan inte fatta hur livet kunde bli så orättvisst... men naturen har sin gång, och jag vet ju att det var så det var tvunget till att bli, hur mycket jag än velat annat...

som ni minns så har jag tre kaniner, eller rättare sagt hade...
Bonnie och hennes ungar blev i torsdags attackerade av en mink, Betty och Doris dog direkt, eller nja nästan... och Bonnie gick bort 2 dagar efter, ska säga att jag aldrig vart så tillfredställd av att döda nått, har ju tvingats slå ihäl sjuka eller skadade djur innan, men att så slå ihjäl den där minken var ren och skär njutning, trotts att jag illgrät och skrek om vartannat under jakten på hen.. 2 tuppar, (Bazil, dummie) såklart var döda, en banervelder och två till av hönorna.. alls som allt tre kaniner, och 5 fjäderklädda innvånare.. dessutom min senaste inköpta höna är svårt biten och rehabiliterar sig i källarn, men har förhoppningar om att hon överlever.
har insett att MINKAR är hemska as, inte nog med att dom luktar illa så gör dom stor skada där dom går fram, för en mink dödar inte ett villebråd och äter upp det, NEJ minken biter ihjäl allt som rör sig, sedan äter den. och det är inte i alla fall den biter ihjäl dom utan endast river eller biter ut ögonen... för att det ska sitta still och vänta på att det blir färdigt med dödandet av resten..
kommer aldrig kunna sudda bort bilden av minken i hönsgården, inse att den vart där ett tag och sedan vända sig mot tre ihjäl bitna kaniner... mina finaste kaniner...
som sagt, ren och skär njutning att få tag på minken och ... behöver inte gå in på detaljer, men det innefattade ett kvastskaft och övervåld... minken dog fort, tro inget annat.. jag slog några gånger extra för att försäkra mig om detta... jävla odjur...


Kommentarer
Nathalie säger:

Fy faan vad tråkigt, ledsen för din skull!

2012-12-12 | 11:27:56
Klara säger:

Vilken otur du ska ha med dina stackars kaniner .. Fy fan, känner med dig! Kram

2012-12-14 | 21:43:15
Bloggadress: http://candysofmyheart.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback