våffelrecept...

Här kommer ett recept på MYCKET frasiga våfflor, obs ge dom bara LITE färg för annars blir dom som hårda friesbees... hihi

Gjorde dubbel satts och det blev MÅNGA så ni får enkelsattsen, skulle tippa på att det blir runt
12st. kanske mer, men minst 12 tror jag.

150gram smör
4dl vetemjöl
2tsk bakpulver
1krm salt
3dl kallt vatten
2dl mjölk
JAG lade till
2tsk vaniljsocker
0,5dl socker(därför jag ville ha dessär våfflor och inte matvåfflor, vill gärna ha lite sötma)

Smält smöret och låt det svalna lite
Blanda alla de torra ingredienserna i en bunke,
Vispa i vatten och mjölk till en gämn smet(blir ganska tjock) viska länge så det inte är några klumpar(viktigt med exakt 5dl vätska)
Tillsätt det smälta smöret och så vips e det färdigt.
Grädda dom endast gyllene för jag brukar av vana köra på lite extra för att få dom frasiga, men dom blev FÖR frasiga:D
Låt gärna smeten stå ett dygn, eller iallafall några timmar. Sägs att de blir bättre då, lät min stå nån timma och sedan gräddade jag och mina blev ju lyckade, även dagen efter blev dom lyckade..
så lycka till nu, detta är ju ett recept som vem som hellst kan göra, jag har ju alltid använt grädde i min smet innan men nu var det utan och detta blev dom bästa våfflor jag gjort, iallafall i frasighet:D

Idag står det handling och städning på schemat under dagen, sedan kommer kusin och testar hennes 50tals klänning, och sedan ska jag göra fredagsmys, som kommer bestå av nån maträtt antagligen och sedan After eight kaka... så vi får se hur det blir, lyckat eller flopp:D

såå nu ska jag börja med att städa en liten stund innan jag åker och handlar, skulle ochså behöva köpa kantband, så jag får se om de blir stan idag, dåligt med tygaffärer häromkring... suck
Jag känner inte för stan men samtidigt kan jag hoppa in och köpa en flaska vin till mig och debbie imorgon, det är ju melodiefestivalfinal, om man nu ska titta på det? suck
jag vet några bra låtar men för de mesta är det som alla festivaler, det rinner ut lite i sanden right?

debbies shabrak är färdigt, blev ju bra eller hur?? sydde på lite glittriga stener runt stjärnorna och så fick det ju bli en guldrand... såå vad tycker nu, ska köpa band till hållarna på shabraket, eller vad säger man? sadelhällor? hursom så ska det bli färdigt ikväll tänkte jag, det är ju knappt 3minuter kvar på dom båda nu:D

och en sista bild, minnen från broline, sommarbetes byte. Jag tror det gick 14 märrar i denna hagen, lite organisation med 14 fölungar ochså:D men det var lika mysigt varje gång tyckte jag:D vilket spring de va i märrarna vid beteslläpp:D mys mammorna:D



Kommentarer
a l e x a n d r a - Hamreryttarna säger:

sv; haha ok :)

2011-03-11 | 14:52:31
Bloggadress: http://hamreryttarna.blogg.se/
hamreryttarna - jossan säger:

jossan svarar: ja men du har en riktig anledning till att ha förbygel tycker jag :)

om det liksom blir bättre är det kanon ju!:D

men blir så trött på såna som använder för utseendets skull :(

2011-03-11 | 17:20:32
Bloggadress: http://hamreryttarna.blogg.se/
Klara säger:

Äääälskar våfflor :D

2011-03-11 | 19:06:19
Bloggadress: http://candysofmyheart.blogg.se/
Josäfin :> säger:

Shoho det här ska jag allt pröva! :D

2011-03-11 | 19:56:09
Bloggadress: http://jossanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback