ridtur på alpina..

Jo det blev en tur med lite klättring i snö, det tyckte hon inte om men hon gick på bra ändå:D
Hon har ju fallenhet för gallop men idag skrittade jag och travade bara, jag förösker få henne att länga stegen i traven så hon inte automatiskt faller in i gallop, som dom ofta gör om man inte får ut stegen på dom:/

Så övandet ger förhoppningsvis vinst nån dag, dock är det halt så man vågar inte bråka med henne för mycket, men hon gick avslappnat och med långa tyglar så det känns ju bra, dock är jag rädd att hon är lite för mycket western för att kunna rida ordentlig dressyr, men nja det går ju med mycket träning. Hon är såpass lågställd, som ni vet westernhästarna, dom springer på långa tyglar med huvudet långt ned, avslappnat i kort gallop. hehe det där med kort gallop vet jag ju att hon kan, för det ligger hon hellre i än i trav, men men

Jag är nöjd ändå för jag fick henne att ta det lugnt idag, annars är det skritt först och sedan när man ger henne lite skänkel för trav så lugnar hon sig inte förän man kommer hem. men det blir ändring på det när isen och snö försvinner. HOPPAS den gör det snart...
Nu ska jag snart med min mamma till svenljunga, ska diskutera mina tankar med henne, tror inte jag luftar dom här än men jag får se.... :/
 

Kommentarer
Klara säger:

Kul att det gick så bra på ridturen, hon är såå fin i sin nya grimma oxå :D

2011-03-06 | 13:29:38
Bloggadress: http://candysofmyheart.blogg.se/
Josäfin :> säger:

Gud vad sööt hon är :D

Och vad snygg design du fått (:

2011-03-08 | 07:21:48
Bloggadress: http://jossanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback