words......

hej hopp gallopp, idag har jag äntligen tagit mig i kragen och tagit en ridtur, tänkte jag ska försöka ta en ridtur på fredag med och sedan på söndag.. så blir det nästan varannan dag, det är ngt små jobbigt att ge sig ut efter jobbet men wtf, det får bli så..

sammanfattningen av ridturen är följande..
mycket bra början, så bra att den överskuggar slutresan av den:D hon var lugn när jag sadlade, och tränsade, hon tog det lugnt när jag tog ur henne ur hagen(jag band aldrig upp henne för jag ville inte stressa upp henne de första jag gjorde) och sedan hoppade jag upp och hon tog väll två steg iväg men vad gör det? hursom så red jag (stora) rundan idag, tog det lugnt och vi skrittade 2/3 delar av turen:D hon gick hyffsatt lygnt tills jag skulle ut på den lite större vägen för på andra sidan i en hage gick det får, alpina har aldrig backat så fort nån gång tror jag, men hon väjde inte utan backade bara 20 meter på rekordfart.. hehe så jag käftade lite med henne men orkade inte hoppa av så jag genade genom skogen, alpina var bra uppe i varv nu och hon studdsade ganska mycket, inte så roligt att hålla henne stenhårt coh samtidigt försöka väja för grenar:P men hursom så gick det bra och vi kom upp på vägen igen, sedan var hon små trippig, försökte gallopera heeela tiden, valde lugn och skön trav(not) och försökte få henne att inte lägga över sig i gallopp, sedan tog vi lite gallop på min begäran och jag lätt henne dra ur sig lite innan jag saktade in henne och lade henne i en lagom gallop där man kunde sitta och jobba henne lite..
sedan var det kossor och nån sten, och lupiner och nja lite sånt:D men det gick bra och jag är nöjd. jag hade en sån fin framåtbjudning hela vägen ifrån sigge att jag blev stolt över henne, hon brukar alltid vilja vända och krångla lite med det men det blev super bra. såå nästa gång blir det att få henne att bralla ur sig lite mer tror jag, ska nog ta nån av backarna upp... lite elakt men hon är verkligen superladdad, och fet:D hihi mer som en tunna, fick länga jorden på ena sidan för hon gått upp två hål:D haha

nää nu ska jag fortsätta med min novell:D

Kommentarer
Klara säger:

Det låter ju som att det gick bra, ja menar får och speciellt lupiner är jätteläskiga! :O Till och med Alladin är rädd för får ...

2011-06-14 | 21:09:45
Bloggadress: http://candysofmyheart.blogg.se/
lina säger:

roligt att det gick bra;D hoppas att det går bättre ja ialafall inte sämre nästa gång:D

2011-06-15 | 08:53:35
Bloggadress: http://animalfantasy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback