knepigt!

Människans bästa vän blir ibland vår värsta ovän.
 Hundbett som kräver läkarvård ökade med
 över 50 procent mellan 2001 och 2009.
Den stora boven är blandrashundar i fel händer,
 säger Svenska Kennelklubben.

Detta stod i BT idag?? varför just blandras hundar?? kan nån ärligt svara mig detta? menar dom att på kenneln avlar dom efter psyket på hunden?? för då kan man ju issåfall undra varför shäfern är sönder avlad pågrund av utseendet? eller varför vissa (renrasiga) hundar har sånna sjukdommar som följer rasen? är det inte meningen att man ska avla på friska stabila hundar?? nått jag lärt mig av blandraser är att dom e friskare... såå kasnke att vilken hund som hellst i fel händer är problemet och INTE BARA blandraserna? right??

Kommentarer
Klara säger:

Hundbett tyder endast på osäkerhet hos hunden och renrasiga taxar eller golden retriver kan vara minst lika aggresiva som vilken blandras som helst, jag tycker omblandraser ofta är dom nästan trevligare än rastypiska hundar ...

2011-06-28 | 21:14:01
Bloggadress: http://candysofmyheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback