idioti!

alltså det dummaste man kan göra är att skada sig själv, och TRO mig ni hör ju hur det låter! har följt en blogg lite grand, tänker inte säga vem men hon har ristat in sin killes första bokstav på sin hand, och även han har gjort det?? WTF? HELT RETARD,alltså lika bra dom tattoerar in det istället, det låter helt rubbat att sitta och säga att man älskar varandra och rista in i HUDEN? smärta blod? är det två saker som ska röras in i ett förhållande? och när det tar slut(om det tar slut) vad ska man göra då?? jag säger bara att alla dessa ristande och annat för man uppenbarligen mår dåligt(finns det nån annan bortförklaring?) det är inte klokt? lyssna på er själva istället, tortera inte er för uppenbarligen ska detta var vanligare än vad man tror och alla liksom awww såå sööööttt... FUCK det är totalt rubbat! ni får ÄRR och dessa kommer ni ha med er resten av era liv, hur ska ni förklara det? visste en tjej som plågade sig själv så, hon hade antagligen ddragit nått vasst över hand ryggen åtaliga gånger, dom få gångerna man såg handen efter det rös man, huden var inte slät någonstanns, röda ränder var kvar, LÅNGT efter hon skadat sig själv. Vill du skada dig själv, snälla prata med nån istället. sitt inte och älta i ditt inte hur dåligt du mår, prata om det istället! och om du inte har nån att prata med, ring nån att prata med. Bris är ett perfekt sätt att prata av sig! och känn dig inte dum. dom är där för dig.

så har fått skriva av mig lite, det gör mig illamående över att tänka på att folk ristar sig själva....? självskade betende ska ju visst ha med döslängtan att göra, enligt vissa psykologer...
men men nu lämnar vi detta dystra område och kikar ut genomfönstret! weeii det snöar(dystert=)) nja jag tycker det är härligt med snö, ska ut och rida en sväng tänkte jag och se över mina vägar, funderar först på att kanske ploga lite men njaaa, det kan vänta! som sagt, tänkte vänta tills det slutar snöa lite, för nu vräker det ner:) till helgen kommer det börja regna så jag tycker ni alla ska njuta lite, fast det lär väll komma mer av snön innan våren kommer...
jaja, åt gröt till frukost, fast mjölken tog slut så det var klart ingen hitt. jag tycker om gröt med mjölk.. erik äter sin utan?? men jag antar att alla har sina egna sätt:D


Kommentarer
Klara säger:

Jaa! Men jag skulle nog kalla beteendet att skada sig själv mer för ångest än dödslängtan. Måste träffas snart!! Måste hitta på nåt vi kan göra med, rida är ju bra men det är ju det att lina inte kan hänga med ...



Kramkram<3

2011-01-06 | 12:23:04
Bloggadress: http://candysofmyheart.blogg.se/
Nathalie säger:

Det finns ju olika anledningar till att människor faktiskt gör sådant - det kan ju vara ett rop på hjälp men sedan är det ju faktiskt så att många mår bättre av att göra det och det är ju rent biologiskt. När man skadar sig själv så släpper kroppen ut sitt eget smärtstillande och därför mår man bättre. Så jag tror nog de flesta gör det för att det får dem att må lite bättre även om det kanske bara är för en väldigt kort stund...

2011-01-06 | 14:12:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback