hjälm

red utan hjälm idag och det är första gången på typ asa länge. men jag kom på många anledningar att använda den

1. den skyddar ditt huvud från smällar...(naturligtvis)
2. den skyddar dina ögon mot sol och regn
3. du slipper få snöiga grenar i ansiktet(kom på det idag)
4.den värmer ditt huvud, dock ej öronen men ändå!
5. är inte hjälmen en accesorar igentligen, om inte annat känner jag mig väldigt naken utan den när jag rider. den hör till!

såå här har ni mina anledningar varför man ska använda hjälm.


alpina var super pigg idag, försökte få henne att lugna sig men det hjälpte inte. hon gick i galopp hela tiden, jäkla häst! men rundan gick fort... slängde på henne dubbla täcken, ska ut och slänga av henne dom sen och lägga på ett torrt termotäcke istället, ännu en gång önskar jag att jag hade hals på täckena men jag får se. kanske blri det ett sånt istället. men men
det är skönt att snön motade henne lite iallfall, antagligen därför hon blev så varm. men hon får skylla sig själv, dock känner jag av det i armarna. hon drog och drog och drog. dessutom får hon sånna ticcs ibland att hon slänger så med huvudet att tygeln åger över huvudet, hmm
skönt att hon inte har så mycket päls, för då torkar hon snabbare.
galning....

bilderna tagna från hööks.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback