till min syster...

Jag står ensam, och trött på att vänta.
Väntar i en kö och hoppas att hitta den jag jagar.
Jag siktade mot himlen men är fast på jorden,
så varför försöka när jag ändå ska ramla ned.

Inte redo att släppa taget för då vet jag aldrig vad jag missat.
Men jag har missat alldeles för mycket,
så därför undrar jag när jag ska ge upp?

Varför kan jag inte finna en väg in?
En väg runt omkring allt, och att hitta det jag aldrig hittar.
Jag siktade mot stjärnorna, men ändå är jag kvar här.
Jag trodde jag kunde flyga, men varför försökte jag ens?
Allting kommer tillbaka ändå, så varför försöker jag när jag ändå kommer ramla.

Jag vet inte var du är, och jag är trött på att vänta.
Jag har väntat i en kö nu i många år på att du ska komma ned från det ställe där du kallar ditt liv.
Varför ska jag leta efter något som inte finns där,
varför leta efter hopp när jag ändå ramlar ned.
Ändå är jag inte redo att släppa taget, inte redo att se.

Jag siktade mot himmelen, men varför drunknar jag?


till min syster.......


Kommentarer
tarja säger:

Fin dikt, har det hänt Jeanette något?

2011-02-24 | 18:38:19
Bloggadress: http://lillamammabitchen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback