rekord...

Alberto Larraguibel Morales, 1919-1995, chilensk kapten för karabinjärerna. Han hade en medfödd talang för hästridning som utvecklades steg för steg under början av 1900-talet. 1945 var hans häst, Huaso i hård konkurrens med hästen Chileno, om vem som skulle slå världsrekordet i hästhoppning. 1949 var det så dags för den slutgiltiga uppgörelsen hästarna emellan, en kamp som Huaso med kapten Larraguibel i spetsen vann, med en hopphöjd på 2,47 m. Detta världsrekord gäller fortfarande.

kan ni fatta???

gisses.... hursom så var jag på gran prixen igår och hade väldigt trevligt, dock var det lite för uppblåst med de mesta så det slutade lite i ett fiasko... men vissa delar var superbra! ska lägga upp lite bilder och filmer tänkte jag:D sååå nu ska jag ut till djuren och sen mina damer och herrar ska jag äntligen få öppna min vin flaska:D yey


Kommentarer
Klara säger:

Håller med det fanns stor plats för förbättringar :D

2011-02-12 | 18:23:08
Bloggadress: http://candysofmyheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback