grönt kort!

eftersom jag aldrig kommit igång riktigt med ridningen nån gång så har jag aldrig tagit nått grönt kort, skulle tagit det för två årsedan men embla var inriden och sedan blev hon dålig. sååå nu ska det äntligen bli av. ALLA som tävlar måste ha det om man inte har med en person som har gröntkort vill säga, vilket jag har haft innan, min mamma, syster och sambo:D men nu ska jag ta det själv:D och jag tycker det ska bli roligt att plugga lite! kursen kommer hållas i svenljunga och jag får se hur många det blir.

jag började lägga upp ett träningsprogram för mig coh alpina igår, skrev lite vad som var vår starka sida och våran svaga. den svaga för min del är balansen, men jag hoppas min sadel ska hjälpa mig med det! iallafall lite, och en fördel är att sadeln ligger kvar på hästen ordentligt nu när den är inpassad! yey
ritade lite gymnastik övningar, ska ju försöka få henne att lugna sig lite:D skulle vilja lägga upp lite mer kavaletti osv, och ska kika på detta lite mer, men eftersom nackdelen är att jag knappt har nån plan yta här och måste köra hästen till paddocken, men nja det löser sig. först och främst ska jag ju bygga upp kondition och muskler på henne vilket går utmärkt i skog och mark. BARA snön vill ge sig!

idag är det vitt på grenarna igen, igår var de så härligt ute alltså! solen sken och det var en minus så det var inte så där slaskigt och blött... men men jag vill bara komma igång ordentligt snart! tänk om man haft ett ridhus:D det hade varit nått. Nu halkar man omkring på en stel häst som inte vill sätta ned fötterna, suck
men nån gång ska man börja. ska smörja upp utrustningen ordentligt sen och sedan så... då jäklar!




Kommentarer
Sara - Only me säger:

sv haha ja, gast du har ju bloggat i tre år på samma blogg :)

ja har oxå bloggat tre år , men ba ett på denna, sammanlagda inlägg är runt 4000 <3

2011-02-10 | 10:54:51
Bloggadress: http://ssasas.blogg.se/
Klara säger:

Om man ändå haft en häst! -.-`

2011-02-10 | 18:46:09
Bloggadress: http://candysofmyheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback