fällningstider..

tre rykt(borstar) jag använder när min häst fäller och jag kommer göra topp tre... tror jag:D

nr 1; massageborsten. ni kanske inte tror mig men denna e grym. tar liksom med sig en matta av päls varje gång. DOCK fungerar den bättre på de lite kallblodigare raserna för dom har ju längre päls, men jag använder alltid denna först för den får även pälsen att lossna.

nr 2 ryktstrapan, just denna modell är super bra, även klockren om dom rullar sig i lera... bajs eller nått annat. använder denna på alla delar utom huvud för den e ju lite hård..

nr 3 ryktsten, fungerar bra. jag använder denna när jag vill ha bort fläckar på hästen. typ bajsfläckar eller annat. ett måste i ryktlådan:D


Sen har man ju den mänskliga hårsborsten med, använder en med täta piggar på, alpina älskar den för hon tycker om att bli kliad och eftersom den är lite (vassare) än piggborsten avgudar hon den, brukar använda den på man och svans för jag tycker piggborsten sliter för mycket, men ochså på hals och bogar.

vad använder ni?

Kommentarer
Klara säger:

Ryktsten och ryktskrapa är de jag använder :)

2011-02-22 | 19:26:32
Bloggadress: http://candysofmyheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback