atttsshhooooo:S

är snörvlig och nysig... nyser och snyter mig omvartannat, men jag brukar bara vara sån här på morgonen förkylningen lägger sig på dagen och återkommer på natten, så man är alldelles tät när man vaknar:D
men men så kan de vara....

små trött, men hundarna väckte mig kl8, såå suck? hihi men nja jag ska ju ändå upp nån gång.
idag står det handling på schemat, och sista handlingen innan lönen, shitt denna månaden kändes verkligen super lång, den är ju inte över än men ändå! skulle gärna vilja ha april nu. såå sugen på att rida på barmark igen, denna snö och halka? suck
hursom så var jag ute och red igår, det roliga med alpina är att hon är superlugn när man sadlar och tränsar henne. sedan skrittar man en stund. och då är hon ochså lugn, men så räcker det man tar lite trav och vips så flyger hon in i nån slags gallopstrav? alltså dte är inte roligt att käfta med henne när det är halt för man vågar inte bråka för man är rädd hon ska gå omkull? såå det var skritt och kort gallop, men hon är duktig. kan knappt vänta tills jag får ta tag i dressyren för Alpina är super duktig, hon flyttar sig undan för mina skänklar, jag lovar att jag kan få henne att fatta skänkelvikning nu! så det ska bli roligt, vi måste nämligen öva lite på hennes arbetstrav och gallop innan vi ger oss på hindrena,för så kul hon tycker allt är nu så vill jag nog inte hoppa med henne, gjorde de i sommras och hon typ flööög över hindrena i en okontrollerad fart, man liksom samlade och samlade innan hindrena, gjorde volt på volt för att lugna henne, så när man styrde upp mot hindrena så kunde man känna hur hon laddade, en halvhalt och släppte efter och hon hoppade. överskottsenergi och en kärlek för hinder=Alpina...
han ni hållit in en häst som matar hela tiden, man får känslan av att man spänner en fjäder... samma sak med alpina:D


det gick super med den nya sadeln, ska små justera saker lite, som sadeljorden. när jag drog åt den på henne så kunde jag dra den väldigt långt upp, inte riktigt vad jag vill, så jag ändrade dne på andra sidan så nu får vi se om det fungerar. Hade även lyckats sätta stiglädrena på fel sida? ibland har man inte hjärnan med sig alltså. men nja som sagt det är ju bara att ändra dom. Sadeln är super skön för er som undrar. och det känns så skönt i hjärtat att den är inpassad för alpina, det känns riktigt skönt...

Nu hoppas vi bara snön förvinner så man kan börja rida på allvar, denna ishalka och hårda gropiga vägar är inge kul... uscha!


Kommentarer
Julia =D säger:

SV: Tack, din blogg är super fin också!! =D Det är en blandning mellan arab och fjording. Visst har han, jag älskar hans färg ;-) <3 Det ser ut som du gillar hästar, har du en egen??



Kram Julia

2011-02-18 | 09:17:38
Bloggadress: http://horzeriders.blogg.se/
Klara säger:

Låter som att du har en dam med spring i benen :D

2011-02-18 | 22:03:26
Bloggadress: http://candysofmyheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback