så var våren här,,,

Åhh dessa vårar, solen som värmer, vårblommorna, dofterna, fästingarna..... vänta lite nu?? FÄSTINGARNA??? åhh dessa små blodsugande äckliga små as, första hittat på gustav idag??? va fan det är den 14 april???
grrr.... behövde avreagera mig lite:D

hursom så skulle min farfar fyllt år igår, kom och tänka på det igår, men kom inte för mig att skriva nått. kan knappt fatta att det har gått 2 år i november sen han gick bort. TIDEN flyger iväg, och jag kan ana att han sitter och tittar ned från en moln och skrattar åt oss, iallafall mig idag...

ALPINA slängde av mig!! kan ni fatta, Hade ju ridprov idag och allt gick hyffsat bra, hon skötte sig, jag skötte mig och lektionen skötte sig:D framför allt bugar jag för Ulle som är en toppenlärare! hursom på hemväg, hade kommit 500meter, närmade mig fotbollsplanerna..... ja då blev hon rädd för nått, ilrusade och kastade sig åt sidan, var av jag ramlar av!? och till min stora förtretan tappar tyglarna?? så alpina iväg rakt in i sexdrega utan ryttare! yey tänkte jag där jag luknade bakom henne, hon skrittande ca 10 meter framför Hon hade ävenett fleece täcke hängade över ryggen för hon var svettig, detta hade jag inte att fast ordentligt så det hamnade såklart mellan hennes ben där det trasades sönder! men jag får skylla mig själv, JAG är mest glad att hon inte illrusade rakt genom byn och ut på store vägen! man har ju hört skäckhistorier där hästar bara rusar och rusar och rusar!... men som tur var så stannad det ett äldre par och dom fångade upp henne i korsett där man svänga mot roasjö... och ringestena osv! jäkla häst! men nja som erik säger, skärpning.... jag ramlar ju bara av!! fasiken mer nyhet när jag sitter kvar på hästen:D dessutom tappade jag gummisnodden till ena stigbyglen.. så nu måste jag köpa ny snodd... suck

men vad skönt det var att komma hem sen... alltså det var längesedan det var SÅÅÅ skönt att komma hem, ryktade A noga så fick hon gå ut i hagen... nu sitter jag och tycker synd om mig själv, ont i nacken och ryggen, ska ta en dusch nu och sedan ska jag åka med debbie till svenljunga:D

trööööööttttt...................

Kommentarer
Klara säger:

Första avramlingen på A inte sant? Hittade faktiskt två fästingar på Arthur för några dagar sedan jag blev inte speciellt glad jag heller ... XD

2011-04-14 | 16:24:26
Bloggadress: http://candysofmyheart.blogg.se/
Klara säger:

Brukar inte avramlingar kännas ungefär likadant? Olika ont beroende gångart och underlag förstås men ändå?! Hihi ...

2011-04-15 | 10:23:36
Bloggadress: http://candysofmyheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback