platser jag längtar till...

god morgon alla, idag ska jag se om jag kan komma iväg på hästträning med A, men jag får se om jag orkar:D ska ju på träning på torsdag med så kasnke blir det bättre då... tycker jag:D

men jag får se, allt handlar ju om jag kan rida genom sexdrega, det är sån otur att jag bor på "fel" sida byn, innan hade man skit nära till anläggningen men nu är det en bit.. men nja hon är ju inte svårlastat men samtidigt så måste jag ha en bil med drag:P

jaha idag tänkte jag berätta om platser som betyder mycket för mig, när jag var lite hade jag kojjor överallt, alltså det var hur många som hellts, jag och mina syskon kallade dom jaktfalken ett två osv, hehe men hursom så fanns det ibland stället som var förtrollande och ett av dessa var jaktfalken 12 eller nått, kasnke tillch med 14, vi kallade det även paradiset. det var som en lund mitt i skogen med stora granar som bildade som ett hav av grön himmel över oss. helt otroligt vackert med grönmossa som prydde marken och stenarna och det växte även gräs på sina ställen. Mitt i allt detta vackra reste det sig en bergsvägg som liksom ramade in ena sidan av paradiset och gjorde det extra fin, man kunde klättra i detta berg och man kunde överblicka allt. Och inte nog med det så rann det en bred forsande bäck genom skogen, det porlade vackert och vi byggde dammar och broar över denna bäck, och vi fick oss även nått ofrivilligt dopp ochså:D denna platsen saknar jag, för den var vacker även när jag blev äldre, men så kom monstret ochså kallat skogsmaskinen och tog ned min vackra trädhimmel och körde sönder den vackra bädd av mossa som i så många år smyckat marken, nu är det förstört och endast mina minnen lever kvar. Men dom är vackra, så jag hoppas skogen återhämtar sig.

jag ska ju säga ochså att under senare år har jag själv skapat otroliga världar i mina noveller, och dit kan man ju längta, jag skulle tippa på att i många fall har jag hämtat inspirationen från paradiset, underbart!

Kommentarer
Klara säger:

Det är så tråkigt när det blir så! Vi hade ett ställe där vi byggde kojjor till ekorrar och skogsmöss å det förstördes när de röjde efter gudrun ...

2011-04-11 | 15:40:04
Bloggadress: http://candysofmyheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback