luuuuuggggnnnnn.........

jaha? så har jag vart ute på alpina och ridit, alltså den hästen har ju inte alla hästar i stallet kan man lugnt säga, men samtidigt så är jag förvånad att hon fattar så fort:S igentligen började det förra ridturen för jag har bytt förbygel på henne och den nya är lite för stor så jag måste göra fler hål, vilket jag glömde idag när ajg skulle ut så jag tänkte att jag struntar i den för hon lär inte märka nån skillnad,.... nähää blev johoooo tror jag och alpina var som en problem häst, alltså jag är inte arg på henne för jag garvade större delen. Hon har ticks eller vad man akn kalla det, hon liksom slår upp med huvudet... som ni ser på bilden nedan:D



Så hon liksom slår upp med huvudet och vrider det samtidigt så båda tyglarna hamnar på samma sida, och detta på¨en bråkdels sekund.. lol
alltså hon har inte riktiga ticks utan är sån här när hon är väääldigt pigg, som hon var idag. brukar inte vara några bekymmer att rida henne ändå men idag var hon verkligen på, hon var tokig. tog bettet rusade in i gallopen och bara jäklades med mig. hahah men nja det blir nog att skaffa fram en riktig martingal eller förbygel till nästa ridtur för idag var det riktigt jobbigt, men nja det var små kul med. hon har börjat få upp flåset iallafall..
hon började med detta i höstas och då satte jag på henne just förbygeln för den hindrar ju henne från att slå upp med huvudet, även att höja huvudet och sticka. sååå jag tror jag får öva lite med med den innan jag ger mig på henne igen:P

Kommentarer
Sara säger:

Snygg blogg! Jag gillar kommentarfältet :D

2011-04-07 | 21:47:30
Bloggadress: http://fjuarna.blogg.se/
Linnea säger:

Heej!

Ush vilken busin hon var!

Corona brukar gör sama sak och förut stegrade hon lite.

Men hon har slutat och det är jag väldigt glad för!

Jag ska inte gå gröna kortet kursen kansje nästa gång det är!



Förlåt om jag är jobbig men har kaninungarna föds en? Är så himla nyfiken och jag länktar så himla mycket!

2011-04-08 | 08:00:45
Bloggadress: http://coookielover.blogg.se/
Ida säger:

Vilka fina bilder på hästen som man typ ritat har du gjort de? :)

2011-04-08 | 09:00:32
Bloggadress: http://ipeterson.blogg.se/
Klara säger:

Heheh oj då ;D

2011-04-09 | 10:19:03
Bloggadress: http://candysofmyheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback