glömde ta kort!!

shabraket låg bra, och det fungerade:D dock har jag tagit ngt för korta stroppar fram( dom som sitter i sadeln) så den ligger ngt för långt fram, inte farligt, men ändå lite för långt, så det blir att byta dom, eller nått:D
Alpina gick bra idag, lät henne bestämma tempot, och det var ju ett ganska rakst tempo, vill länga hennes rörelser som sagt och därför låter jag henne gå på långa tyglar. dock är hon fruktasvärt pigg, och när hon då samtidigt ser spöken så kan det bli intressant då hon nästan gör sånna där slide stopp ibland:D haha
men jag är ju van, och eftersom hon är så lyhörd på mig så räcker det att säga proooo så illstannar hon, jag vet inte riktigt vad jag ska göra åt det, eftersom jag vill lägga mer kommandon på rösten, haha men det är väll att jobba på. men det känns liksom dumt att driva på henne samtidgt som man säger prooo, då blir hon nog knäpp.
 
övade även lite på gallop ombyten, gick mindre bra för hon ville hela tiden ligga i sin vänster, men som sagt hon jag ju ombyten men byter tillbaka igen:D dessutom har jag ngt svårt att känna ibland vilken hon ligger i... hmm jag får öva på det ja med:D

lät henne gallopera lagomfart på banvallen nån kilometer och när jag saktade ner henne uppfattade hon ljudet från brikettfabriken som ligger ¨på den vägen, snacka om att hon tvärstannade, och nja och för stenen och pinnen och vattenpölen och alla andra monster på vägen:D jag har en busig häst:D

band upp henne idag igen, jag använde nackrem och ordentligt grimskaft, så jag trädde grimskaften genom grimman och till halsremmen. Jag vet att en del tycker det är idioti, men jag tycker att när hästen sitter fast så ska den veta att den sitter fast, och kastar den sig då av dumhet så ska den veta att den inte kommer loss. Nu har hon kommit loss en gång redan. Idag kastade hon sig en gång, och föröskte några sekunder men gav upp väldigt fort. sedan stog hon bara. hade jag bundit i balsnören eller inte bundit alls hade hon vart lös igen och vetat att om man kastar sig kommer man loss. det är min melodi. varför låta hästen komma loss om den kastar sig? är inte det bara att uppmuntra dåligt betende? hursom så lugnade hon sig lika fort, och stog sedan. så det blir nog att fortsätta med det ett par gånger till och se om hon lugnar sig.

lovar kort på shabraket nästa gång, så nu säger jag god natt...

Kommentarer
Linnea säger:

Ska bli kul att se shabraket=)

Corona är inte heler så jätte bra på galoppombyten!

Jag bara undrar för jag är väldigt nyfiken!

Har Marias kaninungar komit en?

Eller när föds dom?

Alltså föds dom i mitten av April i början eller ja när?=)

2011-04-05 | 06:56:21
Bloggadress: http://coookielover.blogg.se/
Josäfin :> säger:

sv: Haha det roligaste är väl att jag inte heller är någon nybörjare på första bilden, utan har ridit i typ 7 år! Haha xD

2011-04-05 | 17:04:08
Bloggadress: http://jossanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback