provröstning på facebook..

jo det finns ett såkallat riksdagsval på facebook.. för alla över 18. jag tog mig friheten att kolla upp det lite, lovade mig själv att inte skriva mer om valet men jag var tvungen att lägga in siffrorna...
det tåls att tänka på...
 av 18000 röstande tror jag det var... 
1;Moderaterna
24.1%

2;Socialdemokraterna
19.5%

3;Sverigedemokraterna
17.5%

4;Miljöpartiet
9.5%

5;Vänsterpartiet
9%

det skiljer 2% på socialdemokraterna till Sd... lustigt igentligen att det kan finnas tre so olika partier. vet inte riktigt om man kan gämnföra alla men socialdemokraterna vill ju ut mer bidrag och göra det bättre för dom som inte kan eller inte få nått jobb, även de sjuka och annat. Moderaterna tar bort bidragen, sänker bidragen och sänker skatterna för dom som jobbar. sverigedemokraterna... ja dom vill ju i grund och botten stoppa invandringen...
tre olika partier. jag TROR INTE att det är så här det kommer röstas, men det är ändå skrämmande.

Kommentarer
Klara säger:

Oj vad lite det skiljer igentligen ... Vi har pratat om det i skolan och allt blir till en stor gröt ... Men aja jag hinner läsa på tills jag för rösta det är ocm åtta år så jag hinner :D Kramiz<33

2010-09-11 | 22:30:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback