aj!

slog precis en fluga på min axel, eller försökte iallafall... men jag missade och har nu en röd hand på axeln.. aj!
idag har jag stängt in en ny hage, dock räckte inte isolatorerna så det blir att fortsätta imorgon... kom ochså på en sak idag. Behöver nya stövlar! och det är hel knäppt igentligen för dom är bara dryga ett år gamla, konstigt att man ska behöva köpa nya, har kanske använt dom ca 30ggr...? ska inte kvaliten vara bättre?blöt blev ja om fötterna iallafall.

jaha? vad mer? red hem alpina med danne igår, det gick bra! känner mig som en nybörjare på henne. glömt bort hur man rider antagligen, behöver sittsträna och sluta spänna knäna... suck! men det kasnke hinns med några lektioner för mamma nu när hästen är där. hon ska gå där nu ca en månad för sigge ska komma hem hit på gården coh jag vill inte ha en ardenner/palomino korsning i slutet av agusti nästa år.. eller nja i mitten av den månaden iallafall. hursom så hade det vart roligt att betäcka henne. men jag tänker inte åka långt då. och inte detta året och inte nästa, men jag kan ju börja kika på det nästa år kanske. vi får se. det var såå längesedan jag hade egna föl:D och dom rä ju såå fina.

men jag hoppas på att tävla lite på henne först, se lite vad hon kan dock. se om vi passar bra ihop osv. ibland är det ju bara så att man inte gör det.
hon känns underbar än så länge iallafall, men det kommer fram mer coh mer som man inte trodde. inga dåliga saker dock.

jaha? vad ska jag skriva mer?? inte mycket kommer jag på... eller nja FRY fick ungar igår, 5 st, men en var död. så hon har fyra nu. hon har slarvat mycket denna gången, gjorde inget bra bo och lade alla ungar utanför..? vad är det med kaninerna igentligen? suck
men hursom så ser det väldigt bra ut idag, dom får ju mat iallafall, sen kunde dom varit lite piggare men samtidigt så kan man inte vänta sig annat med tanke på att dom nästan frös ihjäl igår.

söndag!! en speciell dag idag!!


Kommentarer
Klara säger:

Snygg design! KRamisar!!

2010-09-12 | 17:24:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback