humöret?

är inge bra alltså, jag tror det har med räkningarna att göra.. alltså snål ekonimi gör mig arg, jag hatar att grubbla på det... suck man kan ju annars hoppas att lingonveckan är på ingång för humöret jag har nu är inte att leka med, men antagligen kommer sluta med att jag grubblar över det och sedan förhoppningsvis får det över... men just nu är det tungt.

varför är den ens lott i livet att sliva blod svett och tårar för en minilön, och sedan knappt kunna leva på den hela månaden och samtidigt slita ännu mer för att få ut lika lite igen? jag måste jobba för att ha råd att jobba?? nja kankse inte riktigt, men mycket planer går i stöpet när pengarna inte räcker till, dålig lön inget socialt liv, alltså om man vill ut på bio, äta, gekås osv... jo det är sant, gekås får vänta till nästa lön....

hatar det...

men som sagt kanske lättar humöret nu efter detta inlägg, och efter den dusch jag planerat att ta, det ska bli skönt..

läste förresten ut min nya bok piraternas fånge, och om det kommer en uppföljare så vill jag nog läsa den men hellst ska personerna vara äldre, denna boken bäddade för mycket kan man säga...
Piraternas fånge

Kommentarer
Sandra säger:

Hej gumman! Jag förstår precis hur du känner dig, de är inte alls roligt när lönen blir så pass att man lever på marginalen.



Jag såg din kommentar, och har även kommenterat de i ett inlägg :)

2010-10-28 | 09:29:01
Bloggadress: http://siluettochkontrast.blogg.se/
Klara säger:

Synd men vi får ta gekås en annan gång! Men en heldag på lovet kan man ju ordna på nåt sett ialla fall det kan ju vara mys framför en film eller vad som helst ;D Kramar<33

2010-10-28 | 15:53:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback