ridolycka??

läste i tidningen att två tjejer dött i ridolycka den senaste veckan, gisses tänker jag och känner mig illa tillmodsm men så blev jag lite förbannad när dom skrev att fallen utreddes av polis? wtf? hur ska hästen svara då? jag råkade bli rädd? eller hon tappade balansen och jag råkade tramppa på henne?

när man rider bör man veta riskerna, och det står att olyckor förhindras genom att välja rätt häst till rätt ryttare?? hmm hur i helvete då? ursäckta språkert... men hästen har väll olika dagar och vem fasiken säger att en lugn häst är lugn konstant hela tiden? man KAN aldrig lita helt på att hästen inte atr ett snedsprång, eller blir rädd? och vad ska utredas då? jag frötår att föräldrar är upprörda, det är jag med för sjutton, men hur ska det utredas? det är helt sjukt att tro att det går att förhindra sånt här... hästarna är hästar och inte maskiner..

förtår att dom kan kika över säkerheten, emn det kan inte bli säkrare än det är med hjälp och väst, man ramlar ibland och fasiken va otur att just det händer en sån här allvarlig sak. ridskole hästar och ochså hästar, och om dom gått i ring hela sitt liv kan det ändå hända sånt här...


Kommentarer
Klara säger:

Jag är också upprörd över att dom ska blanda in polis och de ena med de tredje men det är sorgligt, speciellt när det är så unga tjejer oxå ...

2010-11-23 | 20:32:16
Bloggadress: http://candysofmyheart.blogg.se/
Syedmariam säger:

love the web site lots of luck love to see more poems

2011-03-08 | 08:20:27
Bloggadress: http://syedmariam.blog16.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback