vänta bara tills du är vuxen......

ja hur många gånger hörde man inte den ordramsan när man var liten, och då kom jag och tänka på i dag i ett av mina såkallade filosofiska ögonblick att varför ska det vara så tråkigt att vara vuxen???

ställ er den frågan och svara på den....

jag kom iallfall fram till att jag är inte vuxen för jag har det inte tråkigt. man jobbar och får pengar och då är man vuxen.... hehe, hursom så hade jag det så bra i huvudet innan men ni vet alla ögonblick(iallfall mina föräldrar) när dom sa just"vänta tills ni är vuxna"... då såg man framemot det och nu önskar man att man var "ung" igen och skulle bara vara, ha sommar lov och bara vara...
nu är man dock utkastad i hårda livet men jag ska då inte få mina barn att tro att när man är vuxen så är livet ingen lek längre.... mina föräldrar menade dte inte så heller men just frasen... att om nått är jobbigt ska man bara veta hur det är att vara vuxen? är jag vuxen nu? för jag tycker då inte det blivit nått värre mer än att man då måste jobba för pengar, men det är ju liksom det man laddat upp sig med genom skolan osså...

jaja, nu ska jag forsätta lite här. är på dåligt humör för embla bubblar upp i ytan idag, särkilt när man blir sentimental och tittar på kort och hittade hennes första och sista rosett.....

uscha.......

Kommentarer
tarja säger:

Nej, Anneli du är inte vuxen. Jag får alltid höra att vuxna SKA dricka kaffe. Så då är inte jag heller vuxen. Vi kan vara ovuxna tillsammans :D

Förstår att du har det lite jobbigt med Embla just nu...

2010-05-03 | 09:46:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback