livet går vidare....


vinden borde vända snart? eller ska man behöva räkna med det värsta möjliga varenda gång nått litet uppdagas... som en häst som har ont i ryggen? ska man behöva räkna kallt med det är det allvarligaste det kan vara, eller när hunden nyser till?? behöva ha ont i magen för att hunden är lite hängig?  jag är måttligt trött på alla tråkigheter nu, det finns så mycket att gråta för just nu, men som man borde tänka är att livet går vidare och att man faktiskt borde se frammåt.

men vad tufft det är ibland, jag förlorade min bebis och samtidigt min finaste vän, embla.  Kan inte riktigt förstå att jag hämtade henne för fyra årsedan och vad var det jag hämtade, en ohanterad nappuppfödd liten spinkig häst. Som sedan visade sig ha ett så mycket större hjärta än jag någonsin trott. hon blev min vän, och min följeslagare. Jag vet kanske vad ni tänker, att hon bara var en häst, men vilken bättre vän kan man ha som är där när man behöver henne och bara förstår allting. Hon var och kommer nogförbli den perfekta hästen, så super duktig som hon var och hur hon måste ha lidit när hon fick ont. så ont att hon inte längre kunde göra det jag bad henne. Min finaste lilla häst. Jag sa när vi hoppade första gången att det alltid skulle vara vi, att det var jag och hon mot världen. men det sista året blev en fight mot allt det onda. 

Du och jag mot världen Embla 


Kommentarer
tarja säger:

tårarna rinner när jag läser det fina du har skrivit. Jag vet att du har många vända dig till i din sorg. Men bara så du vet, räcker inte de till så finns jag här om du behöver gråta eller prata. Jag kan lyssna och trösta dig. Det är som du skriver, det är inte bara en häst. Det var en vän... Endast en riktig djurvän kan förstå det. Kram på dig bästaste och starkaste Anneli-tjejen!

2010-07-06 | 21:38:53
Klara säger:

Tårarna rinner även här i Stägelhult när jag läser detta! Åh jag vet inte vad jag ska säga eller hur jag ska kunna trösta! Men jag kan ialla fall säga att jag vet hur det är att förlora sin bästa vän och hur starkt vänskapen slår rot hon var inte bara en häst hon var din vän! Men glöm inte att vara stark precis som du brukar! Glöm inte bort att vara Anneli!!<3<3<3<3<33<3

2010-07-07 | 10:42:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback