kakor och bedrägeri....

jaha, det har verkligen varit en berg och dahl bana denna veckan, jag har liksom fattat ett stort beslut och det visade sig bara bluff, ska se om jag kan sammanfatta lite så alla fattar..

började med att jag hittade en friser valack på nätet för två veckorsedan... asa fin.. skickade ett mail till ägaren som bodde i england. han förklarade för mig snällt och väldigt trovärdigt att han ville ge bort hästen(en längre historia som jag inte orkar förklara) men det föll sig ganska naturligt och jag liksom blev helt till mig, det var ju för bra för att vara sant!! hursom så gick jag med på det, för vem vill missa en sån chanse, men det var här det började värksa skumt, för ägaren till hästen hade anlitat en firma, som utgick från en mycket profsig hemsida, och allting värkade bra, jag var emd på noterna och allting som fattades var igentligen hästen bara.. MEN
i lördags(igår) ringde transportföretaget och frågade om jag satt in några pengar, jag förklarade på engelska) så gott jag kunde) att jag ville ha mer information i ett mail. mannen jag pratade med bröt på ett lustigt sätt och pratade väldigt fort!!

hursom så började jag ana ugglor i mossen och jag skickade iväg ett mail till detta företag via deras hemsida(dom hade inget nr) och jag fick ett mail tillbaka att det INTE fanns nån häst registrerad i mitt namn och att jag antagligen var utsatt för ett bedrägeri, hon hänvisade mig till polisen. aha tänkte jag och kopierade mailet från denna Andre(från det riktiga företaget) och skickade till både Ägaren och mannen som jag haft kontakt med, och gissa vad? INGET mail tillbaka... hmm, så nu kan man ju undra hur det ligger till med allt, fanns det nån häst överhuvudtaget? och hur många har gått på bluffen coh betalat in 6700 i frakt för en häst?

det är första och sisat gången jag kikar på importhästar!
hur kan dom med igentligen...?
jaja så nu tröstar jag mig med lite kakor och forsätter drömma om en friser, kasnke en vacker dag kommer jag äga min dröm häst, dock inte denna veckan som jag trodde.... och antagligen inte nästa heller.

det handlar om att våga, jag vågade men frågan var om det var för det bättre, jag ska iallafall aldrig med göra nått sånt här... och frågan är hur jag ska lyckas varna andra??

jaja, med ett något brustet hjärta men med en lite skarpare kämparglöd så tackar jag för mig än så länge, och tro mig jag kommer fortsätta drömma om en vacker frieser!!

Kommentarer
tarja säger:

Uscha! Vilken tur att du upptäckte bluffen! Det finns gott om sådana människor just nu!

2010-07-25 | 20:16:36
Bloggadress: http://lillamammabitchen.blogg.se/
Klara säger:

Fy fan vilka as! Men tur att de ändå inte hann längre ... Fattar att du är besviken var det den hästaen som det är på bilderna i det tidigare inlägget?? Att folk bara vågar ... Aja det är som det är men usch .... Den bästa medicinen mot sån här shit är kakor och någon som lyssnar<3 Kram kram!

2010-07-25 | 22:53:56
Jessica säger:

Ja, jobbigt. Jag har oxå tittat på en friser vars ägare skulle skänka bort hästen, och bara, utan pratat med mig, bara skicka den till mig. Jag skrev att jag kunde komma till England m transport själv och hämta den. Då var det inte så intressant längre. Jag förstod ganska snabbt. Det finns fler friserar där ute till dig.
Undrar om det är samma bedragare...
Mvh J.

2013-07-17 | 09:43:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback