jag skyller allt på a kassan...

jo jag förösker komma igång med den igen, suck! hursom så borde det faktiskt vara lagpå att dom ska sköta sig... för helt ärligt hur knäppt är det inte med a kassa..
skulle helt plötsligt ändra lösenord på akassan förra veckan, så vips glömde jag såklart bort det! så fick jag ett nytt i posten och så funkar inte de så nu är det spärrat igen..... huhu jag vet inte om jag ska gråta eller skratta....

kallt idag eller hur? eller nja kallt och kallt men ändå brrr... haft gåshud hela dagen...
jobbet var stressigt idag, och jag fastnade med mina byxor i en kant, hmm hål blev det. suck. men som sagt det ska helt enkelt aldrig vara lätt. som ett lösenord som inte fungerar? eller är det bara min tur? har föröskt lista ut om jag förstört nån spegel eller nått, det är ju sju års olycka, för nått måste jag ha gjort i augusti förra året, för sedan dess har det verkligen inte gått som jag vill.

Embla och zack sjuka i augusti.
zack avlivades i oktober
farfar dog november
embla avlivades i juli.

jag önskar jag kunde skriva en lista med saker som gått bra...

dalen blev ju inköpt och det är ju okey:D

men som sagt var ska det inte väga upp? gå gämt ut? eller är det nån som tar våran såkallade tur ifrån oss, nått litet troll? jag äger fem vuxna kaniner, det betyder 20 hartassar, borde inte det vara tur?

jaja. det är nog inte min tur bara... kanske kommer den nu. jag hoppas på nu!!!


en bit ur novellen "byta plats"

- Vem är du sa han lågt och gjorde ett utfall, jag väjde undan och slog undan hans svärd.

- låt mig vara. Det var längesedan jag fäktats på detta sättet.

-sluta? Du har dödat kungens bästa män,

- jag försvarade mig,  han var snabb men jag väjde undan och försökte slå svärdet ur handen på honom.

-försöka kan man sa han bara och skrattade

-låt mig gå,

- gå? Tror du att du slipper undan oss? Kungen lär bli mycket besviken

jag sjönk ned på knä och släppte svärdet och kniven, mannen gick fram,

- ger du dig?

-jag orkar inte mer, döda mig. Jag har inget att leva för längre! Orden överrumplade honom, han drog upp mig hårdhänt. Jag såg argt på honom

- vem skulle du gifta dig med?

- det har inte du med att göra, han såg ned på min klänning, jag samlade saliv för att spotta på honom, men munnen var torr av utmattning





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback