tisdag,

jaha, tisdagen har snart passerat och jag tycker allt är lite väll upp och ned, tycker ni inte det?
hursom så har jag jobbat idag,  funderar på hur jag ska lyckas med tårtan på fredag, får ens se om det blir som jag vill... det blir nog svårrare än jag trott.. men med expert hjälp från anders ska det nog gå eller??

hmm har även ridit simson ida, med jessica och bossan. det är roligt att dom köpt bossan, hon trivs så bra därborta och trivs framförallt med de nya ägarna;)  du gjorde ett bra val tarja! ett mycket klokt val;) de bästa fr alla parter;)

hmm, vad ska jag göra nu? ska kränga på en film kasnke, eller skriva. har börjat på en ny novell nu;) kan bli intresseant, hitills har den haft en mycket häftig början!
den kastade åt ett helt annat håll än jag trott, men som sagt det är ju som det blir, slänger kanske in ett smakprov!

Jag gick utmed muren bort mot skogen, det började mörkna och jag ville hinna undan en bit innan maithan gick ned, han hade fångat en hjort som han mumsade på. Jag kom in i skogskanten och lyssnade till, det lät som om nån kom. Jag drog sakta min kniv och Maitahan var på väg. En kvinna kom inslubblande där jag stog, hon frös till is när hon fick syn på mig, hon var blodig om kläderna och jag såg mig omkring

- vad har hänt sa jag lugnt? Kvinnan var kanske i min ålder, hon såg ut att vara nära gråten. Hon såg sliten och trött ut.

- dom jagar mig! Jag drog mitt svärd när tre män kom in i gläntan.

- vi ska bara ha kvinnan,

- hon går ingenstans sa jag lugnt och ställde mig framför henne

- hon är alv! Jag nickade

- och? Dom anföll samtidigt, men maithan landade då, han tog hand om alla tre. Kvinnan föll ihop framför mig, jag såg att en pil stack ut ur sidan på henne. Jag gick ned på knä.

- tack sa hon matt,

- vart är ditt följe?

- min man är död, min dotter. Hennes röst bröts lite och hon hostade till, hon drog sakta in luft och greppade min hand. Hon såg skräckslaget på mig igen

- snälla ta honom! Jag såg förvånat på maithan, han spände ut sina vingar lite och såg frågande på kvinnan.

jaha? detta är vad jag fått ihop, fast en hel del till. detta är bara en liten bit!


Kommentarer
Taraldjohanne säger:

keep it up very nice site

2011-09-20 | 10:00:18
Bloggadress: http://taraldjohanne.blogsmall.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback