days.....

ja snart är det ett nytt år, och jag ska seriöst sluta bita på naglarna... det är absolut på tiden nu. SÅ är det. och jag har bestämt mig nu så nu ska det gå:D vilket känns skönt..

Ja, men nu ska jag prata om en vidrigare sak som många av er kanske har aldrig tänkt på. Ni vet väl att det samlas mycket bakterier under naglarna? Men visst ni att under en nagel ryms lika många bakterier som antalet invånare i Sverige?

Precis. För några år sedan gjorde en forskare en undersökning i Storbritanien. Han hade tagit prover på många pendlare den dagen och det visade sig att en fjärdedel hade avföring under nagel och på händerna. Är det inte äckligt? Sen när dessa personer hälsar på andra sprids ju bakterien vidare och orsakar en massa sjukdomar.


Kommentarer
Klara säger:

Bläääää! Anneli sluta då får mig att må illa :O:O

2010-12-28 | 10:23:55
Bloggadress: http://candysofmyheart.blogg.se/
Nathalie säger:

Okej ja det är ju rätt vidrigt men samtidigt får du betänka att alla bakterier är ju inte farliga eller ohälsosamma - det skulle vara mer intressant att få reda på hur många bakterier som inte är bra för oss som residerar under naglarna...borde ju bli betydligt färre!

2010-12-28 | 20:54:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback