tack... för era åsikter.

axel du skrev mycket saker som faktiskt jag fick mig att fundera, och visst har du rätt jag har aldrig blivit nekad att sjunga nationalsången(de få gånger man känns för det) hahah, men jag har blivit kallad smyg rasist för jag lyssnat på en viss typ musik, och jag pratar inte vit makt musik. men jag har hört skolor som inte gjort det och jag säger bara hört för jag har inga bevis på det.  Men du har en mycket bra poäng, det var bara det att det är mer de hela som inte stämmer, när skolorna har discon eller ska till kyrkan på avslutningen så är det många som inte följer med eller kan deltaga? och jag säger inte att dom absolut är knäppa i huvudet för detta, utan jag tycker det är synd att dom inte kan omfamna deras nya liv och försöka passa in.
och nej inte konstigare regler för invandrare, det vore ju helt stört. Jag bara tycker att har dom fått en sån chans att komma ifrån sitt land på grund av mord och förföljelse och krig så kanske dom inte vill sattsa på att hamna i fängelset igen, och brottstatistiken är ju den de är. men återigen så undrar jag vad alla ser.

och andreas, du får rösta hur du vill, men jag tänker INTE rösta på sverige demokraterna för dom tror att ALLA problem har med invanringen att göra, dom har absolut inget vettigt att komma med och dom kasnke kan röra om i grytan med det är inte det det handlar om just nu, det handlar om arbetslösheten och hur dom ska lösa den, dessutom är andra viktiga frågor äldrevården pluss sjukvården. Invandringen är INTE det största promlemet och INTE ett problem. men det är min åsikt, du får tycka hur du vill.

Tack malin, det var skönt att lufta tankarna lite.


och om jag ska skriva igen, så tycker jag det är skönt att alla kunde lufta sina tankar så här, det behöver inte bli en arg diskussion, utan en vettig som kanske får folk att få upp ögonen lite. Inse saker dom inte insett innan, tack axel, du har en annan syn på detta och jag är glad du ochså skrev vad du tyckte.  Ingen ska behandlas olika, men det är just det nu, det är vi och dom. och det är helt knäppt!

Om sverige demokraterna tror dom kommer plocka röster på sina såkallade möten så har dom rätt, men jag kan inte fatta hur dom ens kan påstå att invandingen är ett problem... det är förfasiken människor vi pratar om. kan inte vi tänka oss in i deras situation? hade inte vi vart glada om nån tog emot oss om vi hade det som ett helvete i sverige, jag hade varit mycket tacksam att få byta land då, men i den tacksamheten hade jag ochså föröskt att sköta mig. (drar inte alla över en kant) men krav. hade det nya landet bett mig lära mig deras språk hade jag gjort det, jag hade inte suttit 15 år senare och haft mina barn som äversättare på föräldrasamtalen?
det måste vara lätt att ha nån att skylla på,




så som vi vill bli behandlade ska vi behandla andra....

Kommentarer
Anonym säger:

Jag förstår ingenting då men ...

2010-08-26 | 06:53:15
andreas w säger:

hej annelie=) visst man får ha sina åsikter.

men sd har verkligen åsikter om arbetslösheten som är ett stort problem. dom har även förslag angående pensionärer osv. att invandringen är det enda dom brinner för är en gammal förlegad åsikt´.

gå in och kika på deras valmanifest osv.

men sverigedemokraterna tar upp det som folk i många fikarum diskuterar men inte vågar prata om offentligt.

2010-08-26 | 14:26:38
Axel säger:

Men nog för att de har program och så, men senast inför förra valet gjordes det rätt klumpiga uttalanden om att de inte hade en ekonomisk modell för mycket av det som de ville genomföra. Jag tänker inte försöka mig på ett direktcitat, men resonemanget gick ungefär att det fanns ekonomer som kunde lösa sådant åt dem EFTER de kommit till makten.

2010-08-26 | 18:27:31
Nathalie säger:

Är man ett parti som vill komma in i riksdagen så kan man ju inte direkt bara ha en enda sak som man går till val på - man måste då ha åsikter om andra saker också. Men när det väl kommer till kritan så är sverigedemokraterna i grund och botten rasister - kanske inte sådana som skriker ut sina åsikter men där finns ju olika grader av främlingsfientlighet - de är rädda för vad den stora stygga invandraren skall göra. Och meningen "jag är inte rasist MEN" är en enda stor motsägelse.

2010-08-26 | 21:00:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback