............?

bra rubrik va?
tänkte skriva ett djupare inlägg just nu, med tanke på alla partier som hänger i luften, jag tänker inte be er säga hur ni ska rösta, för det tänker inte jag heller. Men jag tror jag byter parti denna gången. partierna går isär lite grann nu tycker jag och det är bara bra, läste i tidningen häromdagen att dom förenklat röstkorten....

#  vänster
# höger
#rasist...


det var ett skämt för er som undrar... men det är just det... rasist? och nej tro inte att jag ska rösta på sverigedemokraterna, dom är fan flängda i huvudet... men just det att hur många som kommer rösta på dom, det sägs att var tredje ungdom ska rösta på dom coh på ett sätt förvånar det mig inte och på ett sätt skrämmer det mig. jag menar inte att (undommar) är okunniga och annat men alla STIRRAR sig blinda på invandringen, och jag gör det med. Tro mig jag är ingen rasist men jag tycker dom ska skärpa kraven, lagarna! just runt invandringen, dom ska lära sig språket men ochså ska invandrarna får DET bättre, dom ska få en möjlighet att faktikst får studera, och dessutom få VETA att dom får stanna eller inte. Så som dom ska respektera våra lagar ska vi ju kunna respektera deras behov, för vem vill gå omkring och inte veta om man får stanna eller fara tillbaka till ett helvete? man ser bara problem med invandringen, för det är bara problemen som syns,,, och tro mig jag har svurit över det men ochså vet jag det positiva. Men det är min åsikt och endast min egen. så döm mig inte, jag vet att vi gör en stor tjänst att hjälpa människor i nöd.... men samtiidgt borde dom veta vad dom ger sig in på, varför begå brott? stjäla? våldta, misshandel? jag säger inte att dom är dom ända, vi svenskar är svin med, men dom SYNS... mitt råd till alla invandrare är att ta sig i kragen, ni är i säkerhet nu... och hatet mot er kommer växa om bara några misssköter sig, och tuvärr är det nästan försent, sverige är invandrar fientligt. tack vare de svarta får som ställt till det för alla. därför just detta har hänt vet jag inte, männsikan är såå bra på att skylla ifrån sig, och det är på dom ICKE svenska.. hur nu man kan kalla nån icke svensk som har bott i sverige många många år.

men jag tycker det ska bli skarpare lagar, kommer dom till sverige har dom fått en till chanse, en ny start i livet... varför börja den med att ställa till det och hamna i fängelset? varför ställa till sitt nya liv med att vägra lära sig språket och kulturen? har vi anpassat oss för att ta emot invandrare tycker jag dom ska anpassa sig efter de svenska traditionerna och jag snackar inte om kristliga traditioner utan midsommar, och de svenska låtarna. nationaldagen, hissa våran flagga. och jag drar inte alla över en kant. Jag är inte emot invandrare, dom har hjälp sverige bli ett mångkulturellt land, men kommer det bli som i rosengård så kommer det bli krig, ett krig som antagligen de flesta har flytt ifrån. jag tycker det är illa att det finns vissa som utnyttjar det svenska systemet och inte låter poliser och brandkår ta sig in på ett visst område, att det ska kastas sten och annat? vart är det på väg då, och detta mina vänner är det vi ser, invandringen mörka sida......! och det är detta undommarna ser....
jag är ledsen om jag upprört nån men det är tuvärr så här jag ser på det, och därför anser jag att sverige ska se över lagarna...
sköter dom sig inte så får dom faktiskt åka hem, dom har fått sin chans.

hur skulle dom göra med oss om vi kom till deras land och får för oss bete oss som jävlar? vägrade att respektera deras kultur?

jag drar inte alla över en kant, jag jobbar och har jobbat med underbara personer som invandrat till sverige, den bästa vetrinär jag känner är av utländskt ursprung. Men det är inte dom sverige ser, utan dom som ställer till problem. och tack vare detta kommer sverigedemokraterna plocka fler röster än vad alla tror....

min åsikt och endast min egen.....

//Anneli


Kommentarer
Malin säger:

Bra inlägg! Har inte en aning om vad jag ska rösta.:/ Håller med dig om veterinären. Bäst!=)

2010-08-25 | 20:45:57
andreas w säger:

mycket bra skrivet! och jag håller med dig till hundra. jag är en av dom som kommer rösta återigen på sverigedemokraterna. men jag är absolut inte rasist! och dom bör inte komma till makten helt,men mkt bra om dom kommer in riksdagen och rör om lite i grytan. och kanske får andra partier att få upp ögonen för problemen!

2010-08-25 | 21:35:11
Axel säger:

Statestiken visar att invandrare är underrepresenterad i alla brott du tar upp.

De invandrare som begår brott är precis som när det gäller infödda svenskar lågutbildade, arbetslösa och kommer från instabila hem.



Att invandrare ska fira midsommar eller nationaldagen tycker jag är en lite konstig syn på det hela. Skulle du sluta fira midsommar om du flyttade utomlands? Skulle du verkligen sluta fira svenska nationaldagen och börja fira det nya landets istället?

Jag kan garantera att jag inte gjort det under detta år i alla fall.



I fallet om att inte sjunga nationalsången så tror jag det är en uppblåst svensk rädsla för att bli betraktad som rasist, vi svenskar är extremt duktiga på att tro att andra blir upprörda över saker vi gör... eller kan du faktiskt ge mig ett exempel där det är uppenbart att invandrade personer har hindrat någon från att sjunga nationalsången?



Vilka lagar är det som ska skärpas? Och för vilka ska de skärpas? Ska infödda svenskar få ett annat straff än invandrade svenskar för samma brott?

2010-08-26 | 05:45:48
tarja säger:

Mkt bra inlägg det där.

2010-08-26 | 08:56:30
Bloggadress: http://lillamammabitchen.blogg.se/
andreas w säger:

hej axel! lagarna överlag ska skärpas tycker jag.och är du invandrare och gör brott här,tycker jag om personen är fälld ska utvisas direkt!

fallet national sången finns dokumenterat på många ställen i landet,men framför allt neråt i landet.

likaså att man inte ska fira skolavslutning i kyrkan.

finns så otroligt många exempel,men att dom ska ha speciell mat i skolan pga religon,hemspråksundervisning,bära heltäckande klädsel osv osv.

detta är självklart inte invandranas fel,utan att sverige är för generösa.! jag tycker inte dom ska släppa sina rötter,tradiotioner,språk osv.

men allt som oftast ser man exempell på att dom INTE tar seden dit dom kommer.

angånde brott. framför allt våldtäkter är en färsk undersökning framlagd där ett stort överrepresant är av utomerupeisk härkommst..

mvh

2010-08-26 | 14:21:49
Nathalie säger:

OMG Andreas du menar alltså att du tror på det de lögnaktiga idioterna i sverigedemokraterna lägger fram. Det borde ju vara rätt tydligt vid det här laget att de lämnar ut uppgifter som de själva har hittat på eller förvrängt för att passa deras syften. Denna "undersökning" du refererar till har redan dementerats - som man har kunnat höra bla på radion av pålitligare källor.

2010-08-26 | 20:50:44
andreas w säger:

nathalie då tänker inte vi på samma undersökning; )

jag skyller inte på invandrarna utan svenska staten.

sverige är det landet i topp tio i VÄRDEN som tar in mest invandrare.procentuellt sett.

och många av domma har problem att komma in i samhället och ta seden dit den kommer.detta kan ingen förneka.!och därav rosengård,rinkeby,vissa stadsdelar i gbg,hässleholmen,norrby osv..

men som tur är lever vi i en demokrati där man får ha sina åsikter=)

2010-08-26 | 21:02:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback