fredagsmys och snurr på tråden...

jag vet inte om jag skrivit att jag haft problem med tvn och bredband och ibland telefon??? men hursom så ringde jag felanmälan för bredband, dom sa jag skulle köpa en telefonkabel mellan tele och modem. FUNKADE INTE... sedan ringde jag felanmälan digitaltv... dom sa att modemet stog för långt från tvn... att man skulle ha modemet endats två meter från telefonen, men att nät kablen fick vara längre. hmm  då sa jag
- jag har ju haft det så här i snart tre år`? varför krånglar det nu??
- det kan vara en granne som köpt ny utrusting..
- min granne bor hundra meter bort, och det är min mamma och hon har samma problem.
- kolla era modem...
- jaha tack för ALL hjälp. jaha så gick det ytterligare en vecka och en till och man har liksom INTE nån ork till att ringa till telia när det ända man hör är
"du har plats 87 i kön, beräknad väntetid 140 min!" wow sååå intressant men jag kan väll stå ut tänkte jag när jag åkte hem, men eftersom TELEFONEN krånglat så de senaste så valde jag att ringa telefon anmälan, och då fick jag prata med en dator... suck MEN jag fick det felanmält för Datorn kunde känna av att det fanns störningar... lol en dator som kunde mer än personalen. så förhoppninsvis är mitt internet snabbt snart igen och tvn flimmrar inte och Telen sprakar inte... hehe lite lustigt att inte bredbandsfolket eller tv folket kunde förstå att det faktikst var just telefonkabeln UT ur huset? hmm jaja.. inte så mycket mer än att vänta, men krånglar det mer snart blir jag riktigt irriterad, varför ska jag ligga och betala dyra pengar för nått som INTE funkar... det roliga är dock att nedladdningar och annat flyter på...

jaha, har gått och tänkt på det där med djurplågeri idag, läste om ett par killar som plågade ihjäl ett par kaniner, dom brände blandannat en levande.  jag blir först chockad för en annan kan ju knappast stå ut när djur mår dåligt, och så står dom och skrattar åt en kanin som dom bundit ihop benen på och hällt på tändvätska..
"gud va kul se så han sprattlar"!!! jävla psykidioter!!
dessutom filmat detta???? hur i hela helvetes jävlar är en människa funtad?? "ursäckta språket" den andra kaninen hade dom hetsat en hund på"för dom ville träna hunden" (till vad??) att slå och sparka på en kanin för att försöka hettsa en hund att bita den? gud va tuffa dom måste känt sig, kaniner är ju sååå farliga.. Ibland önskar jag att djuren kunde ge igen, speciellt för en sån där idiot som kommer på tanken att plåga ihjäl två fina kaniner. Fy fan säger jag bara,  Och så står det i tidningen dagen efter
(djurplågarna attackerade på¨rätten av djurskuddsaktivister) buhuuu, stackarna! fasiken det är det minsta dom ska råka ut för, vi kan väll bränna dom lite och bussa en hund på dom. Gud va kul! hahah(ironi)

En människa som saknar den spärren att inte känna nått när dom plågar ett djur är sjuka i huvudet, dom kan ju inte ha nån som helltst medkänsla när det gäller nått eller några omkring sig. Dessutom att det står en bunt och flabbar runtomkring? dom är fanimej lika jävla skyldiga dom. en av killarna sa
"jag fattar inte vad som flög i mig"
LITE sent att komma på det nu va? jävla sega as. liksom en annan reagerar när det händer, dom ångrar sig lååångt efteråt. Det värkade ju som en bra idee då.... fy fan.... det är som att slå en bebis... lika oskyldiga är alla dom som inte kan försvara sig.

jisses jag har då skrivit av mig lite, får avsluta med en rolig sketch

Kommentarer
Leia ♥ säger:

Krångel är alltid jobbigt :S

2010-04-17 | 14:44:33
Bloggadress: http://leiabloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback