sjuk häst?



har vart ute och ridit ganska sent idag, för det blev inte svalt förän då. Hästen min krånglar dock och jag är orolig för att det är nått allvarligt.
hovslagaren var hemma i fredags och sa då att han har blödningar i trakten(i hoven) ungefär som en blå nagel, när man har blivit trampad eller klämd? hursom så är det ett symtom på fång! fång är en sjudom som drabbar en häst som har fått varierat bete, den får för mycket av det goda(ex om den sätter i sig en säck kraftfoder) embla har bytt bete för två veckorsedan och mitt hjärta slog ju extra oroligt då, men jag sökte upp det lite mer, och det kan ochså bero på felanpassade skor, och dom var ju långa(hovarna) så kanske??? så var det bara att byta dom, har rådfrågat med två vetrinärer, emn dom tycker jag ska avakta........... jag hatar det ordet(vet ni det??) alltså jag hade hellre sett henne allvarligt hallt än att jag känner att det är nått knepigt när jag rider henne?
hon är konstig och jag kan bara placera smärtan fram på henne, men det måste var nått för hon kan ju springa i hagen, hon skrittar travar galloperar utan problem??? men ändå så rä det nått??  det gör mig sjuk av oro, jag hatar att ligga och grubbla, det är det värsta som finns.

när djuren mår dåligt mår jag det, blir så ledsen av att tänka på det, jag önskar att hon blir friskt, jag önskar det så jäkla mycket just nu!

god natt,(jag undrar om jag kommer kunna sova......


Kommentarer
Moa säger:

Har börjat kolla ett par avsnitt av True Blood.... som du pratat om. Får se om det är ngt att ha! :)

2009-09-02 | 20:20:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback