How high can you fly whit broken wings??

jag vet att det finns svenskar som kommer runt systemet och utnyttjar det, och det är fruktasvärt fel det med.... men just det där med människors lika värde? det känns som svenskarna sätts lite undan när invandrarna kommer. hmm alltså det värkar som om dom verklign tas hand om? jag tror knappast nån invandrare får existensminimun? hursom så retar det mig ganska mycket, för jag vet hur jag sliter för att få ihop de småpengar jag har varje månad, och dom liksom glider fram på ett bananskal. Jag är inte främlingsfientlig, jag känner många och duktiga människor med mixad härkomst...hahah hur lät det där? men majoriteten drar ned dom i smuttsen det är så. Det är så överallt i europa. i frankrike så är dom oroliga för hur många främlingsfoentliga partier det finns, många länder reagerar på det nu. borde det inte vara mättat snart? man kan ju inte fylla den påse som är full?? jag har lugnat mig nu om ni undrar, lol
men det har fått mig arg så många gånger, politiker är oroliga för att sverigedemokraterna ska få komma in i riksdagen? men varför tror dom? kan inte dom ochså kolla upp det lite?? det finns en anledning varför många kommer rösta på dom, och det är invandringen........tuvärr. Sverigedemokraterna är emot invandringen, och det är deras huvudfråga, sedan har dom MÅNGA konstiga saker för sig och det är inte mitt favorit parti(vilket det är nu igentligen) men som sagt det retar mig lite, sveriges system på att lösa alla problem för alla. det kommer sluta som ett ända stort snutter på linan, ÖKAD brottslighet och bedrägerier.Folk gör detta för dte är för hög arbetslöshet och desssutom dåligt med bidrag, långa väntetider till social coh a kassa.......
OCH vad gör sverige? jo dom tar in fler invandrare och sätter ut dom på praktiker på företagen?? jo det är sant. Dom går där på språk och jobb träning. detta är VÄLDIGT bra för dom, och företagen tjänar ju på det för dom har gratis arbetkraft? men hur påvärkar det jobben för oss? haha jag kan nog prata länge om detta. Mne som sagt...... jag är INTE nazist eller rasist......Jag bara undrar hur dom har tänkt att lösa en så hög arbetslöshet;(
fire fail Pictures, Images and Photos
haha,

idag är jag lite små förkyld och har tagit en treo nu på morgonen, treo är ganska bra men äckligt!!
hursom så dricker jag lite honungste och ska krypa upp i soffan eftre jag handlat. har eriks kort mohahahahah
hihi nää jag ska absolut inte handla nått onödigt;) bara lite......
jaha, erik är i garaget nu så jag kan med gott samvete sitta här en stund, sedan handla och sy lite på phillipas klänning, och städa.... så jag har ju faktiskt att göra.....

jaja, jag skriver mer sen..... pusssss

Kommentarer
tarja säger:

Ojojojojojojoj,,, vilket saftigt inlägg stumpan...

2009-10-24 | 21:44:32
Bloggadress: http://lillamammabitchen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback