SNÖ?

Ja det snöar, och mycket. det började vid tre typ då jag och syster gick ut i hagen på jobbet för att borsta lite hästar och reda ut tovor ;) Men det blev mer och mer och nu har det nästan kommit fem centimeter ;) jag vet inte vad jag ska säga, alltså snö är nått speciellt men just nu så vet jag inte om jag vill ha det, dte har ju kommit starar, tranor och Tofssvipor ;) och så har snödropparna kikat fram här, jag vill ha vår så de så.........

men annars så är det bättre i rygen trotts en stressig dag, alltid är det nått :( började morgonen av att vi var en kort o B stallet där jag jobbar, och så fick vi reda på att det fattades folk i A ochså?? såå hela morgonen var typ skitjobbig för man visste att det skulle bli en lång stressig dag liksom, men jag åkte med till revesjö alltså med a personalen till deras utgångar för att dom skulle få frukost i tid och sedan så B stallet hamnade fruktasvärt mycket efter där då:( såå tillbaka efter frukost i B, jag ringde syrran coh fick tag på henne, och hon kund ekomma om jag hämtade henne så då hämtade jag henne och vi kom ikapp för jeanette jobbade över lunch;) (en räddande ängel) såå allt löste sig men amn är trött. dels för att det var stressigt och dels för att vi slet som djur hela tiden. suck

Men nu är jag hemma, har målat draken. Erik bestämde att den skulle bli svart, alltså som jag sprejat den då, jag ska snart lägga in bilden så får ni se slut recultat...... jag är stolt över den så jag vill gärna att ni lägger komentarer om hur fin den är och hur duktig ja e?;) hahahahah

men snart ska jag till duchen, och njuta av vattnet som tar bort hästlukten;) kroppen börjar komma över chocken att jobbat mer än två dagar för övrigt men klart jag är trött. hehe jag hoppas jag får virkon imorgon så jag kan ka till kroka och städa lite mer, det fanns ju inte tid till det idag då;( suck Men jag hade inget virkon heller så inte mycket att göra ändå.
Det blev en till fölunge idag, hrmm men jag komme aldrig ihåg vad mamma heter suck, lite knepigt namn. jag ska ta ett kort imorgon tänkte jag, det är fyra i stallet nu, två hingstar två ston, och redan har en fölunge dött, så igentligen har fem fölat:( ett av mina favoritston åkte till himmelen efter det, synd att det ska vara så mycket fabrik över allt.

Jaja, här kommer lite bilder ;)


Här har jag målat den en gång, färgen svart börjar tilltala mig lite så jag började undra om jag skulle ändra nått.

-målade ögat rött, erik tyckte det och jag var inne på det faktiskt, såå vad tycker ni?

 så nu har jag lackat den så den blir glansig som huvudet ;)

over and out

Kommentarer
Tarja säger:

SHIT! Den avrt juh jättefin. Tänkte att jag först inte skulle skriva något om den eftersom du fiskade efter komplimanger... men man kunde juh inte låta bli. Du är en sann konstnär... fast jag tycker att den hade blivit finare i rosa :P

2009-03-12 | 21:21:04
Bloggadress: http://lillamammabitchen.blogg.se/
Elaine säger:

Väldigt fin. Hoppas du fortsätter med din konst. Du har alltid varit väldigt duktig.

2009-03-12 | 21:43:06
Nathalie säger:

Gumman!!! Du ar helt enkelt bast! Valdigt fint skall du veta (fast det gor du nog redan) :-) Som jag har sagt innan - du borde forsoka gora nagot proffessionellt av det hela - utstallningar eller nagot liknande (och nej det ar inget vanskapsbullshit).

Sa vad ar nasta projekt?

Kram!!

2009-03-12 | 23:43:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback