jaa, nu ska vi se

Fredagen, jo det blev väll övertid igen och jäkligt jobbigt då jag skulle vara i svenljunga klockan sex, hmm var hemma typ kvart i sex, duchade och bytte om och packade ned allt, sedan bar det av till svenljunga där våran betessläpp fest skulle hållas haha, men när jag åkte ut ringde mamma(hon skulle göra mina kaniner) och sa att fry fått bebisar, hela 9 stycken. jag blev väll glad, dock var det för tidigt och dessutom så hade hon inte förbrett sig nått, hon hade spritt ungarna överallt och dessutom inte gjort nått bo, ingen bra början alltås, så två dog dirket enligt mamma, dom grejade väll lite men jag skulle tippa på att fry redan sett dom som döda, såå jag fick ta bort resten igår, suck. En av dom adopterade jag till freja.

Freja fick bebisar igår, när jag var där, jag har aldrig sett en kanin föda innan och det var väldigt spännande, hehe. la ned den lilla bebisen från frys kull, det var den som vra piggast osv, men idag var den ochså död, inte konstigt för frejas ungar var ju fullmatade och varma, denna lilla hade väll inte ork att nå tutten, om man säger så. synd. jag blir ledsen varje gång det blir skut, suck
freja fick fem iallafall, alla lever idag, såå hurraa... ;) så av 14 ungar är det fem då, hmm, hade bara fry fått bebisarna idag eller imorgon som hon skulle, så hade det vart lugna puckar för då hade man kunnat sortera ut ungarna på resten av mammorna, lala och björn ska ju ochså ha liksom, så då hade ungarna varit starkare. suck

men men, embla har trampat av en sko, hehe bra helg va? så bjrön kommer idag och tar hand omd et.

firma festen var lyckad,vi var dock sju bara, vilket var konstigt? när dte är firma fest ska man väll typ ställa upp, särkilt när mikael stått och lagat mat, nån var sjuk men det fattades en massa, suck
men god mat och trevliga jobbarkompisar, jag cicci, josefin och karolin var kvar på kvällen(utövade singstar) haha såå sedan åkte cicci och det var bara tre kvar, haha erik hämtade mig vid två på natten, det var lagom då, lagom med sprit med. hehe såå jag får säga att jag fick ett bra motstånd på singstar ;) jag slog person bästa på nån abba låt, 9600! de ni, bara 400 från högsta, och då slarvade jag i bröjan, haha

jaja, nu ska jag nog kika lite till, funderar på ny design på bloggen igen, men jag får se vad jag hittar;)

Kommentarer
Nathalie säger:

Trakigt med kaninerna! Men kul att du hade kul pa firmafesten iaf!

Puss

2009-06-15 | 06:45:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback