här kommer det kort...


ena sidan på hindret då... vad tycks;) ??

andra sidan då.... hehe kan ni läsa vad det står?? det börjar regna och åska nu och jag orkade inte flytta undan de gammla bommarna... hehe så ni får klara er.

kräftpremiären;) här är min far som utför ett utmärkt kasst;) han får ut buren i precis position och han känner sig nöjd som ni ser;) han är ett proffs på att kassta ut burar...lol

Kräftfisket är en tradition som ligger mig varmt och hjärtat, igentligen är sådanna tillställningar det ända som får en att umgås ordentligt med familjen.... iförisg så finns det vissa medlemmar som inte tycker som jag.. hmm och som kommer coh går, men jag tycker om enkelheten medd et, vi åker traktor ned, vi sitter på flaket.. pappa stannade alltid i backen och växlade så det skulle gå fortare, vägen dit, pirrigheten i magen när vi körde nära ån, kom dit, reste tältet, fraloor och dricka, slänga i burarna(håvarna). ikastningen, sedan pratet och spänningen när man tittade håvarna... är det bara jag? första lyftet? Jeanettes bur fört, Sedan min, sedan Anders och sedan patriks... jag vill ha det så igen... hehe och hela släkten var där... var är alla nu? är vi vuxna? ska allt ändras då?

och sist men inte minst(eller) kräfftorna;) nu koka och frysta;) yummie..

och mitt lilla paket;)

en massa saker.... för hoppningsvis ska ni får se mina framtida konstverk... haha

och här är den kaninen som är vid hästarna..... har jag närmt det? alltså eriks pappa klas sa att han sett en stor mörk kanin vid lövåsen(lite nedaför) och detta var i höstas..... och nu häromveckan såg jag den hos hästrana, och matade den lite.  det var spännande, det är en hona... som ni kan se på haklappen;) och hon nosr gärna på en. men man behöver nog vantar om man ska ta henne, för hon kan nog säga ifrån. Hon har ingen öronmärkning, så antagligen är det en bondkanin. men hin påminner i kroppen om en gotlandskanin eller Svenskpäls..... hmm vi får väll se... det är onödigt att se om hon överlever denna vintern... men vad ska ajg med en sån stor kanin till??

Kommentarer
Nathalie säger:

Fina - kan inte lasa texten dock...starred nagonting...

Hihi ser mysigt ut! Jag haller helt med dig - det ar nagot speciellt med kraftfiske och hur alla (brukade) samlas runt det...

Hihi det var en hel del prylar - finns det nagot pyssel du inte kan gora nu da?!

Puss

2009-08-11 | 00:32:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback