God morgon världen!

jag känner mig fullständigt utvilad och om något gett mig uppdraget att försöka skapa fred på jorden hade jag tagit åt mig detta;) haha

vaknade halv 11, hmm sovit bort större delen av den vackra dagen som är utanför fönstrena, dock har det ösregnat inatt och det är blött ute, men samtiigt varmt och skönt. Kankse ska jag gå och se om jag kan hitta lite svamp, tänkte på det igår men det slutade med att jag sydde hela kvällen, vilket gav utdelning;) har inte mycket kvar, men en massa småpill, vilket jag tycker är roligt!

Idag blev det inget gekås, men jag ska på tuppaware party ikväll, dock får erik sponsra mig för jag fick väldigt dåligt med pengar denna månaden, jag har så jag klarar mig men det är nog bara det ochså. det är tur att jag inte hade mycket räkningar, så nu är det bensinen, hästen, och maten kvar att betala för resten av månaden, och kanske åkter jag på att sko emblissen med. Men det är sånna utgifter man har räknat med, jag har pengar undanlagda, duktigt va?? hehe för de snålare tiderna, men jag får se om jag ska ta av dom,det känns inte bra. dock har jag NU dåligt samvete för jag inte sparade mer pengar från förra lönen, för hade jag ´verkligen behövt åka till gekås?? eller köpa det STORA pysselpaketet? eller alla de andra onödiga sakerna? jaja Jag hoppas att jag har råd att köpa en akustisk gittar, för det är något jag övar på nu, lånat pappas. kan några ackord iallafall;) haha men man måste anstränga hjärnan lite när man går hemma. Dessutom så ska jag kankse börja lära mig ett nytt språk? jag menar jag går gämt med mp3 i öronen, kan väll lika med slänga in lite Learn French? haha;) jag vet vad ni tänker, gisses lägg energin på nått annat? men vad?
1; jag har mina små djur(varje morgon kväll)
2; har hästen, rids varje dag nästan, och nu dressyr träning och hoppträning
3, jag målar, skriver, sjunger och försöker lära mig gitarren
4; jag syr, just nu philippas present.
5; jag städar,lagar mat,
6;är ute med hundarna
7; Mitt växt hus,(det finns både gurka och tomat)
8; jag sköter handlingen, ärenden, och söker jobb.

Så har jag nått mer? jo jag kan lära mig ett nytt språk,

Frågan är inte vad du kan göra för arbetslösheten, frågan är vad den kan göra för dig

Jaha, här kommer lite nya bilder;)


Jaha så här intresserad var gustav av Riket vi vägens slut! jag var lika intresserad, men fan vilket KASS slut!

Svärmor och svärsfars kattungar;) jag kommer inte ihåg namnen för tillfället, men jag listar ut det snart;)

har börjat på philippas klänning;) en början, vet inte hur många bilder jag ska lägga ut med tanke på att det skulle vara roligt att överaska tarja ochså;) men jag tror efter dessa bilder så är det nog;)

Det blir väldigt fint;)

Nu börjar det likna nått;) men detta är sista bilden för dig Tarja, sen får du se helheten, jag vill gärna ha kort med den på henne, så ni andra kan få se ochså;)

Hästarna i nya hagen;)

Här har vi födelsedags barnet(snart) och hon kommer bli en prinsessa;)

förskissen på embla(hrmmm men jag säger att det är på en häst för det är inte det minsta likt;)

färdigmålat nästan, jag vet att man ska börja med bakgrunden;) mend et blev inte så, ni får se när det är färdigt;)

här är emblissen;) haha men jag ändrade lite då, men detta är bilden jag utgick ifrån då,)

Lite bilder från trädgården;)



några fjärilar kvar va? är ute efter sorgmanteln och amiralen;)

men jag tackar för mig så länge, so loooong!

Kommentarer
Tarja säger:

Klänningen kommer säkert bli AWESOME!!! Så nyfiken på den nu! Jag kommer nog längta mer än damen till hennes kalas nu :P

2009-08-26 | 14:28:57
Bloggadress: http://lillamammabitchen.blogg.se/
Nathalie säger:

You're so fucking talented!!!

Och det ar ingen som tanker sa - later ju hur vettigt som helst, go for it I say! Alltid kul att lara sig nya saker...men skippa franskan och kor pa spanska istallet!

2009-08-27 | 04:35:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback