Grismat och älgjakt

jaha, så var det älgjakt, jag hade gått äran att ge grisarna för min familj skulle ut tidigt, innan dte ljusnade för att vara exakt. Jaja, när jag ändå kom hem var dom hemma, som vanligt hade papap skjutit och det var en fin och stor älj på fem taggar. Jag var med och drog ut den, dte är nått speciellt med älgjakten, alla planerar och står i med pass och röjningar och så vidare, men så skjuts det redan eftr andra timman, det är som julafton, man packar står i, rimmar och funderar, så är dte över på fem minuter, pappret och snörena som amn så prydligt vikt och krusat i en hög på golvet, emn det är väll fint. Samma med älgjakten då, hihi.Ska städa nu faktiskt, diska osv, damsuga och hellst sortera tvätt, men jag ska ju till arbetsförmedlingen på nån träff i eftrmiddag, hmm ja dte är inte kul emn vad ska man göra?? hummm, sen ska jag nog hadnla lite, kika lite på fyndlagret roa mig själv. Ni kommer fås e en bild på älgen som min pappa sköt, dte är inge blod på bilden, jag har tagit från den bästa sidan, jag tyckerd et är lite spännande, men jakt med hund är roligast tycker jag. seså här kommer den.

så här är den, ni kanske tycker det är lite knäppt med en död älg, men dte är så det är, och jag sre inget konstigt med det. disken väntar ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback