snö i natt me,20 dagar kvar

till jul då ;)  har varit hos hästarna nu på morgonen, gjorde en chansning när jag slängde ut embla utan täcke men vi får se vad jag får göra, kanske så får jag åka bort och slänga på henne det sen.  Grisarna fick sin mat och dom är snart förövrigt väldigt feta och stora nu. snart dugliga skinkor ;) hihi

jaha, jag fortsätter ,med sookie böckerna, eric upptar min tid så dte blir lite i taget vilket retar mig för jag hinner knappt aldrig in i den världen förän jags lits ut igen. suck. den är bar fröövrigt, dock har jags ett serien först så jag gämnför för mcyket , men tvåan ser jag framimot . mumsigt värre=)

jaha, jag hoppas dagen blir bättre än gårdagen, jag har så jäkla ont i benen och röven. träningsvärk efter jag knallade till martin igår, där ser man hur dålig kondition man har. suck. jag kund eknappt ta mig upp ur sängen. huhu synd om mig, går som en gammal kärring ;)

jaha, här kommer lite bilder på mina kaniner förövrigt.

här har vi sagas och töntens ungar, de var fem men oturen var framme och en hade trillat ur boet. jäkla synd.
här är dom då fem dagar.


här är tönten;) han är pappa till ungarna då;)Jag hämtade honom i anderstorp. Han är lite äldre runt 6 tror jag.

saga då;) en hona som jag haft sen nyfödd bebis då.Mamma till ungarna då. Hon är gätte fin, och hennes ansikte är speciellt. Saga kom i beas mage när jag köpte henne, sagas mamam är tuvärr död efter okänd sjukdom i sommras.

här är björn, en hona som jag hämtade i kinna som bebis. Hon är en undrebar mamma och dessutom en tjock en. Björn älskar att åka bil och bita i knappar på jackor.

Timmy en pojke som jag räddade från arken i borås, han var säkert ett halvår och sprattlig som få, nu är han en fin pojke som gärna kommer och hälsar. Tur för mig och tur för honom, otur för ormen.

freja,en fin tjej som jag och syrran hämtade i lerum. Hon är speciell och tuvärr ingen gätte bra mamma, men söt som få.

diesel, en hane som jag köpt från arken i borås, han var så fin tyckte jag och passar perfekt till fry, för han är så liten

Fry, en liten hona som blev kvar eftersom jag trodde hon var sjuk, en dvärgvädur väger ofta runt 1.8 kg men fry väger bara ett. Hon har dubbel dvärggen, det betydre att hon är en dvärg dvärg vädur. Hon och diecel får väldigt små¨bebisar coh ajg hoppas innerligt att det blir fler av små kaniner i kaningården. Hon är dotter till Freja och Tönten. Och diesels flickvän.


och sist emn inte minst SUNE, han är inte rickitgt som man ska, inte alla hästar hemma, därför blev ahn kvar. Han är helsyster till saga, och då vet ni att saga inte ricktigt är 100 procent ren dvärgvädur utan lite löwen vädur ochså.
Tönten springer på golvet i kaninhuset, han är en ricktig charmknutte.

Detta var det för idag, over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback